9. září 2014

ĎÁBEL

Ďábel - Pollock Donald Ray

Nakladatel: Moba
Počet stran: 280
Rok a měsíc vydání: 07/2014

Anotace: Kdo vraždí nevinné stopaře? Je americký šerif skutečně ochráncem zákona a nedostudovaný kazatel ctnostným mužem? Jak silná je touha po spravedlnosti a jakou roli hraje v našem životě náhoda? Výjimečné krimi, thriller a velký americký román, který zobrazuje osudy několika bizarních postav, propojené ve strhující příběh z drsného amerického venkova, v němž nechybí ty nejhorší zločiny, jakých je člověk schopen.

Když jsem se pouštěla do této knihy, přemýšlela jsem, že trh je poslední dobou přesycen krimi, detektivkami, thrillery a do četby se mi moc nechtělo. Přece to nebude nic nového, no ale název je zajímavý, třeba se to nakonec nějak vyjeví. A byla jsem uchvácena od prvních stránek.

Toto vyprávění určitě není pro každého. Takhle brutální příběh už jsem dlouho nečetla. Smrt, krev, mrtvoly, obětiny, bílí tlustí červi, brouci a pavouci, kosti, vraždy, šedá kůra mozková rozesetá po okolí, sex, nezletilí, korupce a to zdaleka ještě není všechno.

Prolíná se několik životů postav a to ne ledajakých postav. Je to přehled  poruch, postižení, úletů a úchylek. Jestli je tu jeden člověk "normální", tak je to hodně. Někteří si to pěstují sami a jiní měli smůlu, s dospíváním, s rodinou, se situací, s předurčením.

Jak velkou roli hraje v životě náhoda, přimotat se někde, kde se zrovna něco semele? A proč ti, co za nich nemohou, vždy odnesou všechno v první řadě, nejvíc a natvrdo? Přečetla jsem jedním dechem, nenudila jsem se ani jednu stránku.

Vyprávění je různě propojeno, spíše náhodou, nepůsobí to uměle. Nenajdeme žádnou výplň, je tu akce či příběh na každé stránce. Občas jsem se ušklíbala, někdy je to vážně nechutné, někdy spíše vtipné, jak se to kolikrát sejde a nikdo s tím nic nenadělá. Jestli je někde ďábel, tak na stránkách této knihy.

Za poskytnutí recenzního výtisku moc děkuju nakladatelství Moba.

4 komentáře:

  1. Tahle kniha mě neskutečně láká právě tou svou temnou (a jak někdo říká i jedinou) stránkou! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. je vazne temna, temna, temna, ani spetka pozitiva, vsichni a vsechno jsou maximaaalne zkazeny, ale cte se to naprosto samo :)

      Vymazat
  2. Doufám, že si knihu časem přečtu, ale teď asi ne. Ne že by mě nelákala, to zas jo, ale tyhle temné témata nejsou nic moc pro mě. Zvlášť ne v tomhle sychravém počasí. Ale někdy to určitě zkusím. Krásně napsaná recenze. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Nejsem si úplně jistá, že se do této knihy pustím, ale určitě musí být zajímavá. :)

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...