25. září 2014

PŘÍBĚH DVOU STALETÍ

Příběh dvou staletí
Rachel Harrisová

Nakladatel: CooBoo
Počet stran: 296
Rok a měsíc vydání: 08/ 2014

Anotace: Alessandra D'Angeli je unavená ze svého života v renesanční Florencii. Touží se opět setkat se svou sestřenkou Cat, která za ní přišla z budoucnosti. A hvězdy vyslyší její prosbu. Ocitá se v 21. století – ze všech stran na ni útočí podivné zvuky, lidé jsou naprosto skandálně oblečeni a zdá se, že se svět zbláznil. A co by to bylo za dobrodružství, kdyby nedošlo i na lásku? Návrat zpět do šestnáctého století se však blíží.

První díl tohoto vyprávění se mi nejdříve moc nelíbil, ale potom se to rozjelo. Když jsem se pustila do dvojky, nijak extra mě to nezaujalo. Předvídatelné problémy k řešení po pár stránkách, co mi došlo, o co půjde. Ale nevzdávala jsem se a četla dál. Říkám si, třeba to autorka tak dělá schválně, že začátek obyčejný a na konci to vylepší, jako to bylo v jedničce. Tak jsem četla a četla a četla. A jsem ráda, protože se to nakonec vážně rozjelo, že jsem málem nešla spát, protože jsem musela vědět, jak to dopadne. 

Přiznám se, že s koncem jsem se spletla. Když šlo do tuhého, tipla jsem si, jak to asi dopadne a netrefila jsem se. Naopak to vlastně dopadlo ještě lépe, což mě potěšilo. Abych ale knihu zase nepřechválila, ten (nechci napsat nudný, protože vyloženě nudné to nebylo, napíšu tedy ...) obyčejný začátek trvá vážně hodně dlouho. Je tam pár světlejších chvílí, ale není to žádný zázrak, to na rovinu. Každopádně věřím, že čtenáře kniha má, protože je milá, oddechová, příjemně povídavá. 

Nabízí hledání sebe sama mladého dospívajícího děvčete. Kdo byl kdy mladé dospívající děvče, určitě se v něčem najde. Plnění snu, první láska, školní problémy, opravdoví přátelé. Na jednu stranu je příběh docela klišé, všechno vcelku vychází, vše se vcelku daří. Ale onen zmíněný finiš a zamotání na konci je dobrým závěrem.

Z jazykového hlediska se mi líbilo, že Alessandra řeší, jak správně mluvit. Přesunula se ze 16. století do 21. a to, jak hovoří tedy není úplně klasické. V češtině je to docela dobře přeloženo, ale představuji si, jak skvěle to muselo vypadat v originále. Nejsem v angličtině až tak super pokročilá, ale hovorovou angličtinu umím. To je ta, kterou se Less učí. Sestřenka jí píše slovník novodobých spojení, vysvětluje ironii, vícevýznamová slova apod. Ale četla jsem i Shakespeara v originále, což je ta druhá stránka použitá v příběhu, a ten kontrast musel být povedený. Ale jak říkám, i v překladu si s tím poradili čtivě.

Pokud od knihy nečekáte žádný zázrak, filosofické myšlenky či to, že váš život změní od základů, tak čtením nic nezkazíte, odpočinete si od vlastního života spolu s příběhem čerstvě zamilované teenagerky užívající si svobodu volby svých činů, které se jí díky našemu století nečekaně dostalo.

Recenze psána pro web DatabazeKnih.cz 

12 komentářů:

  1. Prvý diel som si chcela strašne prečítať, možno keď sa podarí dostanem sa aj k druhému. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to je asi lepsi precist si prvni a az pak druhy to je pravda :) ne dobre blbej vtipek :)

      Vymazat
  2. Jsem na celou sérii zvědavá až si ji přečtu :)

    OdpovědětVymazat
  3. Ta kniha musí být rozhodně zajímavá, ale mě by to nejspíš nebavilo. Už jsem z toho young adult čtení nějak vyrostla. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. taky si vzdycky kdyz to ctu rikam ze uz jsem z toho asi vyrostla ale pak se stejne zas pustim do dalsi knizky :-D

      Vymazat
  4. Samé negativné recenzie na túto knihu a konečne jedna pozitívna! :) Možno sa mi nakoniec kniha bude páčiť a nebudem z nej sklamaná ako ostatní. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jako zazrak zadnej ale cetlo se mi to docela dobre tak uvidis jak se ti to bude libit :)

      Vymazat
  5. Akurát včera mi došla 8D 1tka ma zase až tak nenadchla, ale tu sa mi hl. postava bude páčiť viac 8)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. mas radsi Less jako hlavni hrdinku jo? :) ja z toho byla zpocatku zmatena, nechapala jsem, co to Cat rika :-D pak mi to doslo :)

      Vymazat
  6. Moc si chci přečíst první díl a když se mi zalíbí, tak půjdu i do tohoto .-) Ale slyšela jsem, že knížky jsou opravdu skvělé :-)
    A chtěla jsem se tě zeptat na jednu věc. Já na svém blogu: http://kouzelnysvetknih.blogspot.cz/ rozjíždím takovou svou rubriku, kde představuji blogy, na které rada chodím, čtu jejich články...
    No, a protože ty jsi skvělá kandidátka, tak jsem se chtěla zeptat, jestli by nevadilo, kdybych tam zveřejnila odkaz na tvůj blog, informace, můj názor...
    Já vím, že je to možná blbá otázka, ale nechci, aby došlo k nějakému nedorozumění a nevznikl problém :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. urcite nevadi, naopak, jsem moc rada, ze se ti muj blog tolik libi, ze o nem chces napsat, dekujuuu :)

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...