10. dubna 2015

SETBA MINULOSTI

Setba minulosti
Virginia Cleo Andrewsová


Nakladatel: Moba
Série: Květy z půdy (4.díl z 5)
Rok a měsíc vydání: 01/2015
Počet stran: 440

Anotace: Chris a Cathy se po letech vracejí do starého rodinného sídla, kde prožili nejkrutější období svého života. Jejich mladší syn Bart, který dal požárem zcela zničený Foxworth Hall znovu postavit, zdědil nejen obrovský majetek, ale bohužel i povahu svého praděda Malcolma Naela Foxwortha, nelítostného a krutého vládce. Zlo, které se v něm i bez jeho přičinění soustřeďuje, způsobuje další a další rodinné tragédie...

Po třetím díle, který byl vyprávěn z pohledu Catherininých synů se opět vracíme k vyprávění z jejího pohledu. To jsem určitě uvítala, přece jen, do této série jsem se zamilovala díky ní a díky prvnímu dílu, který nám ona vypověděla. 

V tomto díle jsem jako v prvním poznala, že je psán už v minulém století v době před tím, než jsem se vůbec narodila. Ne že by přímo byla použita zastaralá slova nebo výrazy, ale způsob vyjadřování a větná skladba tomu napovídala. Nemohu ale říct, že by mi to nějak moc vadilo, k celému příběhu to sedí a doplňuje atmosféru.

Zvláštní je, když Cathy jeden den popisuje na půlku knihy a pak najednou dva roky uběhnou na dvou stránkách či dokonce ve dvou odstavcích a na jejich konci se nic nezmění, všichni a všechno jsou stejní, jen starší. Tento časový posun se mi moc nelíbil, párkrát jsem se i ztratila a nevšimla si "rok poté" konstatování a divila jsem se, jak to že se to tak celé posunulo.

Série je zařazena mezi rodinné ságy, tuším, že jeden z dílů i mezi hororové rodinné ságy a i když tu nestříká krev, je to všechno vážně naprosto temné a černé. Od prvních kapitol první knihy se s hlavními postavami nese něco špatného a smutného a každé další pokračování se to stupňuje a eskaluje. Fascinuje mě, jak autorka vloží tolik emocí do naprosto suchých sdělení. Když se stane něco špatného, je to třeba jen jedna věta. Mě to trhá srdce a přitom je to řečeno, jako by se nechumelilo. Na druhou stranu kolikrát se nějaká naprostá prkotina řeší víc, než bych kdy byla schopná pochopit a rozum mi nad tím zůstával stát.

Ze všech čtyř dosavadních dílů bych tento považovala asi za ten slabší, ale i tak celá tato pentalogie patří mezi to nejlepší, co jsem v poslední době četla.

Recenze psána pro Megaknihy.cz

3 komentáře:

  1. Zatím jsem tedy četla jen první díl a moc se mi líbil, ale pak jsem vzala do ruky druhý díl a nějak mě to nechytlo :/
    Nejspíš bych to měla napravit a pustit se do této série znova :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. prvni byl jednoznacne nejlepsi, to je jasny, ale ty dalsi taky stoji za to. ted uz se tesim na paty :)

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...