17. srpna 2015

RC: PERCY JACKSON 1. 2. 3. DÍL -> MINIRECENZE

Zloděj blesku
Rick Riordan


Nakladatel: Fragment
Série: Percy Jackson (1.díl)
Rok a měsíc vydání: 2009/09
Počet stran: 400

Anotace: Bohové z Olympu se bouří! Dvanáctiletého kluka Percyho Jacksona čeká vyhazov ze školy a další trampoty na sebe nenechávají dlouho čekat. Najednou kolem něj začínají ožívat bytosti ze starých řeckých bájí. Z učitelky matematiky je rázem krvelačná příšera, z Percyho kamaráda se vyklube satyr a jeho otec je jedním z olympských bohů. Většina z nich má na Percyho spadeno, podezírají ho z krádeže blesku - mocné zbraně nejvyššího boha Dia. Percy a jeho přátelé mají jen 10 dní na to, aby blesk našli a vrátili, uklidnili náladu na Olympu a zabránili osudné válce bohů. K úspěchu výpravy ale nestačí jenom chytit pravého zloděje...


Moře nestvůr
Rick Riordan

Nakladatel: Fragment
Série: Percy Jackson (2.díl)
Rok a měsíc vydání: 2010/02
Počet stran: 304

Anotace: Percy Jackson už si zvykl na to, že není jen tak obyčejný kluk z New Yorku - jako syn boha moří Poseidóna patří do dvou světů, lidského i mytologického, kde se to hemží záludnými a krvelačnými nestvůrami. A spousta těch příšer, které dřív znal jenom ze starých řechkých pověstí, mu teď usiluje o život... Po nečekaně klidném školním roce se poslední den před prázdninami na Percyho sesype celá lavina problémů - hodina tělocviku se promění ve vybíjenou s lidožravými obry, kamarád Grover se dostane do problémů a Táboru Polokrevných hrozí zničení. A tak se Percy a jeho přátelé vydávají na další nebezpečnou výpravu...

Prokletí Titánů
Rick Riordan

Nakladatel: Fragment
Série: Percy Jackson (3.díl)
Rok a měsíc vydání: 2010/09
Počet stran: 336

Anotace: Že mám moc po svém otci, bohu moří Poseidonovi, už víš... Že patřím do Tábora polokrevných už taky víš... Ale na spoustu otázek neznám odpovědi ani já. Kam se poděla bohyně Artemis? Jaké nebezpečné a záhadné příšeře byla na stopě? Mám na sebe vzít děsivé Titánovo prokletí, kterým by se naplnilo proroctví Orákula? Jsem Percy Jackson a vydávám se se svými přáteli z Tábora polokrevných na další výpravu do mytologického světa. Vezmeme tě s sebou, chceš?


Ano, k této sérii, co vyšla už pradávno, jsem se dostala až teď. A myslím, že je to škoda, protože číst to před lety, věřím, že by se mi to líbilo víc. Dalším mínusem bylo, že jsem měla, kvůli vychvalování okolí, dost vysoké očekávání na knihy a určitě všichni víme, jak to dopadá s vysokým očekáváním.

První díl přiznám, že se mi vůbec nelíbil, ale považuji to za moji chybu, ne chybu knihy, protože jsem viděla film a to už hodně dávno a tak jsem byla už předem zaujatá, že to nebude ono. Takže jsem četla více méně proto, abych zjistila, čím se od kinozpracování liší a zda-li se neodehraje něco dalšího zásadního, co bych měla vědět před čtením dalších dílů. Po dočtení jsem si oddechla a těšila se na dvojku.

Na druhý díl jsem byla hodně natěšená a čekala, jestli, když nejsem předem ovlivněná a nevím, o čem to bude, zda-li mě to chytne. A zázrak se nekonal, každopádně čtivé to bylo. Není tu žádné zbytečné popisování, v každé kapitole se něco děje, což je určitě plusem, člověk se nestihne nudit. 

Stejně tak ve třetím díle, akce a napětí. Líbí se mi názvy kapitol, řeknou o co půjde, takže člověk něco čeká, a přitom vlastně neví a je překvapen, jak se to vyvine. Co je na knihách zajímavé, je způsob, jakým autor hovoří se svými čtenáři. Oslovuje je v druhém pádu j.č. (chceš jít s námi, zajímá tě, nevíš, ...), s tím jsem se mockrát nesetkala a určitě to sbližuje s knihou, člověk se cítí víc součástí příběhu, jak by ne, když na něj přímo mluví.

Celkově je to super způsob, jak dovést mládež k zájmu o mytologii. Nevím, jak moc jsou historky pravdivé (tím myslím "božské" reálie knihy), ale věřím, že základní vztahy, rodiče, děti, bůh čeho apod. jsou zachované. Pro milovníky Percyho to bude velké plus ve škole, protože pamatuji, jak jsem trpěla, když jsme se učili o mytologii a museli si zapamatovat, kdo že to byl bohem úrody, války, kdo měl na starost převážení do podsvětí atd.

Vzhledem k tomu, že jsem předpokládám poslední, kdo to čte, prosím bez spoilerů na 4. a 5. díl, ale co si o této sérii myslíte? 

3 komentáře:

  1. I love your blog a lot and follow your posts. You have a beautiful photos and great posts. Pls, keep in touch, dear. Hope you visit my blog also.

    http://mylovelyfashionbih.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  2. Taky jsem na Percyho měla obrovské očekávání. První díl se mi naopak líbil asi nejvíc, ale pak už to šlo nějak z kopce. Jak říkáš, číst to v deseti letech, je to moje nejoblíbenější knížka. Ale takhle... Ne že by to byla vyloženě ztráta času, ale mohla jsem si přečíst něco jiného.

    S tou mytologií máš pravdu. Po přečtení všech dílů prostě nejde neznat aspoň základy. Za tohle jsem té sérii fakt vděčná.

    Chystáš se i na další knížky od R. Riordana? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. pravdepodobne se do neceho od nej jeste pustim, minimalne do te serie co navazuje na Percyho, kdyz uz mu nebude 12, treba se i pro nas starsi ten pribeh posune :)

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...