19. srpna 2015

RC: SPIRIT ANIMALS - SKRYTÁ HROZBA

Spirit Animals - Skrytá hrozba
Maggie Stiefvater

Nakladatel: Fragment
Série: Spirit Animals (2.díl)
Rok a měsíc vydání: 2015/04
Počet stran: 208

Anotace: Ve světe Erdu zvládne jen hrstka vyvolených přivolat spirituální zvíře. Těm, kteří to dokážou, přinese svazek mezi člověkem a zvířetem výjimečné schopnosti... 1.díl napjatě očekávané fantasy série Spirit Animals aneb máš také své spirituální zvíře? Vydej se do světa, ve kterém každé dítě prochází zkouškou, aby zjistilo, jestli dokáže přivolat své spirituální zvíře. Hrstce vyvolených, kteří tuto schopnost mají, přinese svazek mezi člověkem a zvířetem výjimečné schopnosti. Daleko od sebe, v různých koutech světa, podstoupí Conor, Abeke, Mej-lin a Rolan tajemný rituál. Objeví se světelné záblesky a z nich vystoupí vlk, leopardice, panda a sokolice. V ten okamžik je budoucnost dětí, jejich zvířat a konečně celé země Erdu zpečetěna. V dávno zapomenutých končinách země se totiž začala probouzet temná síla, která se chystá ovládnout svět. Čtyři hrdiny a jejich zvířata čeká těžká zkouška…


Druhý díl, další jednohubka série Spirit animals. Je to skutečně jednohubka, nějaký dvěstě stran velkým písmem člověka nezadrží na týdny čtení a za druhé, na to, že jde o spíše dětskou knížku, je to vážně čtivé a napínavé.

Moji obrovskou slabostí jsou zvířata a všechny knihy, které píšou o jejich spojení s lidmi jsou u mě předem určeny k úspěchu. Tak se tomu stalo i tentokrát. Jak jsem hltala, když se projevila nová schopnost u lidí, kteří se spojili se svým spirituálním zvířetem. Jak jsem milovala, když na sobě byli závislí, chránili se a dávali si najevo vzájemnou lásku. Můj seznam knížek, kde bych si ráda vypůjčila nějakého toho mazlíka se rozšiřuje o pandu, sokolici, vlka, levhartici, pumu, ... Asi nemusím psát dál.

Opakuji, že jde o dětskou knihu a je to na ní docela znát. Já však mám takovéhle milé oddechovky ráda, takže u mě za to žádné mínus nedostane. Navíc se objevují vtipné dialogy a historky takového toho nevinného, jednoduchého smyslu, aby to pochopili a aby to přišlo vtipné i mladším čtenářům, to už se jen tak nenajde a vážně jsem to uvítala. 

Jde o jednoduché a přesto dobře promyšlené fantasy příběhy, kde se dočkáme i několika soubojů, závěrečného napínáku a poslední kapitolou, díky které si budeme chtít přečíst další díl už jen proto, že musíme vědět, jak se to nakonec vyvine. Nejde o nic divotvorného ani světoborného, ale tenhle typ knížek já, i ve svých pokročilých letech, prostě a jednoznačně můžu.

3 komentáře:

  1. Jestli se ti líbí takový druh čtení, doporučuji Vlčice a dívka nebo Elyonovu zemi, to jsem fakt žrala :)

    Staymind

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. super, dekuju za doporuceni, podivam se po tom! :)

      Vymazat
  2. Túto knihu mám naozaj veľmi rada a ty si to naozaj krásne zhrnula :) Ja sa už neviem dočkať na 3 časť, ktorá sa mi čoskoro dostane do rúk :)

    www.co-je-dobre-to-musim-mat.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...