6. srpna 2015

RC: STŘEŽENÁ ZÓNA

Střežená zóna
Mathew Reilly


Nakladatel: Alpress
Rok a měsíc vydání: 2015/06
Počet stran: 344

Anotace: Číňané objevili dračí vejce miliony let ukrytá pod zemí. Tajně začnou budovat hypermoderní dračí ZOO a těsně před otevřením sezvou zahraniční vědce i novináře. Ti mají ohromující úspěch zvěstovat celému světu. Skupinka cizinců však zjistí, že dračí safari není tak bezpečné, jak ho čínská vláda chce prezentovat. Pak se rozpoutá peklo…

Tohle je moje, pravděpodobně první, kniha nakladatelství Alpress. Vždy jsem to měla tak nějak zafixované jako skutečné příběhy a historii, takže to šlo mimo mě. Ale když jsem našla tohle dílo s anotací o dračích vejcích a s originálním názvem The Great Zoo Of China (škoda toho názvu a obálky v češtině, nezajímat se blíž, nezaujalo by mě to), bylo jasné, že se nakonec i Alpressu podívám na zoubek.

Moje první myšlenka? Super, dračí zoo, to tu ještě nebylo! Moje druhá myšlenka? Moment, Jurský park, to jsem zrovna číst nepotřebovala, stačí, že jsem to dvacetkrát viděla, že v každém dalším dílu vyčerpali snad všechny možnosti, co se molo stát. Moje třetí myšlenka? Může být něco lepšího, než poslední díl Jurského parku - zmutovaný, uměle vytvořený, s mimořádnými schopnostmi, inteligencí a pomstychtivostí, než super ultra plus Trex? Jasně! Super utrla slus Trex s křídly!

Jedna část knihy opravu připomíná výše zmíněný film, dokonce se tu na něj autor párkrát odkazuje nějakým vtipem. Bála jsem se, aby to u toho neskončilo a naštěstí, neskončilo. Vážně jsem se těšila, jakou zápletku si MR vymyslí. A víte co? Létající Trex není to nejhorší, co vás může v této zoo potkat.

Hlavní hrdinové jsou trochu na způsob McGyver, stačí párátko a postaví vám dům. Ale bez toho by to v podobném typu literatury asi nešlo, nemůžeme čekat, že v knize všichni umřou a do závěru s námi půjde jen vypravěč. Jasně, jde o klasické americké klišé, ale s tím už do dračí zoo musíte jít, ne?

Do draků jsem se zamilovala už dávno, stejně jako do v podstatě jakéhokoliv dalšího spojení člověka se zvířetem, takže když se dostaneme, hned z kraje, k výcviku draků, mé nadšení, co s tím knížka provede, neznalo mezí. Tím spíš, když zjistíme, že ne všechna zvířátka, co si myslíme, jsou ta hodná a ne všechna ta, o kterých jsme přesvědčeni, jsou zlá. A pozor, netýká se to jen draků !

Hodně mě pobavil souboj Amerika versus Čína v tom, kdo je lepší, kdo má hezčí atrakce, větší návštěvnost apod. Najdeme zde i nenápadné ukázky, odkazy a kritiku vládnoucího systému Číny - poručíme větru dešti, obětování jednotlivců v prospěch státu/bohatých/důležitějších apod.

Samozřejmě se pořád něco děje, napětím s koušeme nehty, krev stříká a kosti se lámou. Přečetla jsem to téměř přes noc, nemohla jsem se odtrhnout, žasla nad zápletkou a přemýšlela nad tím, co naše létající potvory ještě čeká. I když se to původně jevilo vcelku obyčejně a i když se vsadím, že téměř nikdo z vás o tomto díle neslyšel, neviděl a nepřemýšlel, pokud máte rádi podobné věci, určitě do toho jděte, mně se to líbilo, vážně hodně a budu se muset na toto nakladatelství podívat trochu víc zblízka, třeba najdu i další kousky, co mě tak mile překvapí.

Psáno pro web Databáze knih

3 komentáře:

  1. Ta anotace mě hrozně rozesmála :D Vůbec považuji většinu anotací za naprostou hrůzu a zásadně podle nich knížky nevybírám. Draci znějí dobře, ale ta nápadná podoba s Jurským Parkem se mi moc nelíbí. Na tento typ knížek moc nejsem a i když je čtivá, jak říkáš, tak bych asi raději s draky něco pohádkového (třeba Dračí oči od Kinga, moje nejoblíbenější knížka :)

    OdpovědětVymazat
  2. Tak mě kniha na pohled vůbec nezaujala, ta obálka se mi nelíbí a vůbec bych si to nespojila s draky. Ale hned, jak jsem si přečetla o co kráčí, a tvůj názor, musím si tuto knihu přečíst. I přes to, že to má nějaké narážky na JP ale to přežiju :-D A i já mám opravdu ráda draky. :-)

    OdpovědětVymazat
  3. súhlasím s Primadonna Girl, draky len v takom tom rozprávkovom ponímaní :)
    pozývam na giveaway

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...