11. září 2015

RC: SKLENĚNÝ TRŮN

Skleněný trůn
Sarah J. Maasová

Nakladatel: CooBoo
Rok a měsíc vydání: 2015/08
Počet stran: 392

Anotace: Srdce z ledu. Vůle z oceli. Seznamte se s nájemným vrahem. V temných a špinavých solných dolech Endovieru si doživotní trest odpykává osmnáctiletá dívka. Celaene byla od dětství trénovaná k jednomu jedinému úkolu – stát se tím nejlepším zabijákem na světě, rychlým, tichým, neodhalitelným a všehoschopným. Ale udělala chybu. Nechala se chytit. Korunní princ jí nabídne poslední šanci: Svobodu výměnou za velkou oběť. Musí ho reprezentovat v turnaji, kde se proti sobě postaví 24 šampionů, těch nejlepších vrahů a zlodějů z celé země. Bude to boj na život a na smrt. Pokud zvítězí, bude volná. Ovšem její soupeři umírají nejen při soubojích, ale i za tajemných okolností – Celaene teď o svůj život bojuje nejen s nimi, ale i s něčím tajemným a děsivým, co se skrývá v pozadí.

Hodně očekávaná a těmi, kdo četli v angličtině, vychvalovaná knížka. Nápad super, královna podsvětí, vražedkyně, souboj o svobodu. Navíc je to kočka a sympaťačka, to má potenciál. Trochu mě mrzelo, že je dílo v paperbacku, CooBoo mívá nádherné hardbacky, ale vzhled není všechno, že, navíc ne že by to bylo nepovedené, jen mám ráda možnost vybrat si.

Ale konkrétněji, Celaenu jsem měla ráda téměř od začátku. I když je fakt, že jsem si říkala, proč vraždila, to není úplně bezva zaměstnání, ale dala jsem jí šanci, čekala jsem, že k tomu měla důvod, který mi bude časem osvětlen. Navíc ta holka je fakt vtipná a veselá, což je obdivuhodné po takové době trávené v nejhorším otrockém dole. A zachovat si pozitivitu, i když je všechno na houby, to se musí prostě ocenit.

I ostatní důležité postavy mi byly sympatické. A ty, co nemáme mít rádi, nemáme rádi také hned od začátku, už z prvního setkání se staví husí kůže na rukách. V knížkách většinou hodně záleží na tom, jak je popsána vata, protože musíme nějak dojít k hlavní zápletce, a proto je důležité, aby byla zajímavá a čtivá. Což tady určitě byla, dokonce natolik motivační, že jsem měla kolikrát chuť jít si ven zaběhat a zacvičit, jako Celaena, která se pilně připravuje na zkoušky a souboje.

Finální zápletka a zlom mě trochu zklamal, jsem asi náročná, ale nebylo to dotažené. Trochu chaos, trochu šup šup a máme to za sebou. Smysl to dávalo, ale čekala jsem trochu víc. Navíc jsem se dočkala i pár dějových klišé, tomu jsem se jen pousmála a doufám, že to nebude v druhém díle pokračovat. Každopádně rozjeté je to pěkně a na další díl se těším.

Psáno pro web Databáze knih.

2 komentáře:

  1. Skleněný trůn tu na mě už čeká. Pustím se do něj hned, jak dočtu nějakého toho Čapka do školy. Už se na něj moc těším! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Zatím mě kniha moc neláká, ale uvidíme. U hodně lidí je dost oblíbená, ale mě ještě nečapla :D.

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...